Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití arteterapeutických metod a technik v sociálních službách pro osoby s mentálním postižením
Matějíčková, Lucie ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce "Využití arteterapeutických metod a technik v sociálních službách pro osoby s mentálním postižením" se zabývá tématem arteterapie a jejích prvků využívaných při práci s osobami s mentálním postižením. Definuje arteterapii a popisuje arteterapeutické metody a techniky, které bývají používány v sociálních službách pro osoby s mentálním postižením. Záměrem práce je zjistit nakolik jsou arteterapeutické metody a techniky při práci s osobami s mentálním postižením využívány a zda pomáhají tyto osoby rozvíjet. V teoretické části diplomové práce je definována arteterapie a její začlenění v systému koordinované rehabilitace, je zde popsána její historie, formy a možnost využití barev. Dále se teoretická část diplomové práce věnuje definování mentální retardace a její klasifikaci a sociálním službám pro osoby s mentálním postižením. Nakonec se teoretická část zabývá arteterapeutickými metodami a technikami. Praktická část se zabývá dvěma šetřeními. Kvantitativní šetření realizované s osobami s mentálním postižením zjišťuje, nakolik je arteterapeutické techniky a jiné činnosti baví a čemu se věnují nejraději. Kvalitativní šetření s pracovníky sociálních služeb se zabývá tím, zda arteterapeutické metody a techniky rozvíjejí osoby s mentálním postižením a v jakých oblastech.
Možnosti využití arteterapeutických metod a technik u dětí s poruchou autistického spektra
Kolátorová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití technik z oblasti arteterapie při výuce žáků s poruchou autistického spektra. První část práce se věnuje teoretickým poznatkům, které se týkají arteterapie jako takové - obecnými principy, metodami a technikami, které lze při arteterapii využívat. Dále je v práci představena problematika poruchy autistického spektra v kontextu arteterapeutické práce - uvedeny jsou problematické oblasti spojené s PAS, na něž arteterapeutická intervence nejčastěji cílí a které se snaží příznivě ovlivnit. Shrnuty jsou závěry a doporučení dřívějších výzkumů na toto téma. Na teoretické poznatky navazuje případová studie popisující průběh zařazování vybraných artetrapeutických technik do výuky při práci se žákyní s poruchou autistického spektra na střední škole zaměřené na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem práce bylo zjistit, zda může být užití arteterapeutických prvků při výuce přínosné. To se potvrdilo, nejvýraznější dopad byl zaznamenán v oblasti snižování míry stresu a v komunikační rovině.
Arteterapie v sociální práci
ŠAŠINKOVÁ, Renáta
Práce se zabývá arteterapií v sociální práci, možnostmi jejího využití u různých cílových a věkových skupin lidí. První část charakterizuje sociální práci a arteterapii, a následně popisuje prolínání těchto oborů. Druhá část pojednává o možnostech využití arteterapie pohledem sociálních pracovníků. Kvalitativní šetření se ptá po stávající využívanosti arteterapie v sociální práci a na pohled na možnosti využívání.
Využití arteterapeutických metod a technik v sociálních službách pro osoby s mentálním postižením
Matějíčková, Lucie ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce "Využití arteterapeutických metod a technik v sociálních službách pro osoby s mentálním postižením" se zabývá tématem arteterapie a jejích prvků využívaných při práci s osobami s mentálním postižením. Definuje arteterapii a popisuje arteterapeutické metody a techniky, které bývají používány v sociálních službách pro osoby s mentálním postižením. Záměrem práce je zjistit nakolik jsou arteterapeutické metody a techniky při práci s osobami s mentálním postižením využívány a zda pomáhají tyto osoby rozvíjet. V teoretické části diplomové práce je definována arteterapie a její začlenění v systému koordinované rehabilitace, je zde popsána její historie, formy a možnost využití barev. Dále se teoretická část diplomové práce věnuje definování mentální retardace a její klasifikaci a sociálním službám pro osoby s mentálním postižením. Nakonec se teoretická část zabývá arteterapeutickými metodami a technikami. Praktická část se zabývá dvěma šetřeními. Kvantitativní šetření realizované s osobami s mentálním postižením zjišťuje, nakolik je arteterapeutické techniky a jiné činnosti baví a čemu se věnují nejraději. Kvalitativní šetření s pracovníky sociálních služeb se zabývá tím, zda arteterapeutické metody a techniky rozvíjejí osoby s mentálním postižením a v jakých oblastech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.